•  
  • Čeština
  • English
logo-2025logo-2025logo-2025logo-2025
  • Firma
  • Produkty
    • Farmacie
    • Pivovary
    • Chemie a energetika
    • Potravinářství
    • Další výrobní možnosti
  • Služby
  • Kariéra
  • Kontakt
  •  e-shop 
  • spolufinancovano EU
  • Angličtina
✕

PACOVSKÉ STROJÍRNY ve Financial Times

17. 10. 2014

Český minipivovarník si chválí nezávislý pivní boom

Češi jsou vášnivě hrdí na své pivo a zejména na rychle rostoucí sortiment vycházející z prudkého růstu samostatného řemesla a minipivovarů, jenž bylo nedávno zaznamenáno jak v Praze tak v mnoha lázeňských a historických měst v zemi, jak se uvádí ve zvláštní zprávě FT. Opravdu, prudký rozkvět v inovativním, nezávislém vaření piva je také dobře vnímán mimo turisticky laděné ulice Starého Města v Praze a Českém Krumlově. Osmdesát kilometrů na jihovýchod od hlavního města České republiky je Pacov, malé město v táhlých kopcích, jenž by sotva přilákalo pozornost turistického hledáčku. Ale strojírenská společnost na jeho jižním okraji ví vše o aktuálním portfoliu mezi restauratéry, co se týká výroby chmelových českých světlých piv přímo na místě. „Nedokážeme všechny objednávky vyřídit,“ říká Martin Hájek místopředseda Pacovských strojíren, co se týká prodeje minipivovarských zařízení. „Tam, kde jsme byli zvyklí dělat dva až tři minipivovary za rok, je to nyní šest až sedm a očekáváme zdvojnásobení počtu.“ V prospektech Pacovských strojíren můžete najít asi 50 domácích klientů, od známých a spolehlivých značek jakými jsou Staropramen a Krušovice, až po ctihodný Chrám chmele a piva v Žatci a exotické první pivní lázně v Rožnově pod Radhoštěm. Od akvizice před 18 měsíci společností Safichem Group, holdingové společnosti registrované ve Švýcarsku ve vlastnictví českého průmyslníka Tomáše Plachého, PACOVSKÉ STROJÍRNY zdvojnásobily obrat, v letošním roce to bude téměř 400 mil. Kč a také zvýšila svůj počet zaměstnanců ze 190 na 230. „Jsme s přehledem největším zaměstnavatelem v této oblasti,“ říká Josef Kalivoda, technický ředitel v Pacově s 38-letou praxí. „Dělníci jsou hlavně odtud, ale společnost je lákadlem na pozice vedoucích a technických pracovníků až z 30 km vzdáleností.“ Klíčem k rozšíření je vysoce kvalitní, tradiční české řemeslo. „Naše zařízení bude pracovat i po 20 letech,“ říká Hájek. Někdy představuje instalace logistickou výzvu kvůli omezenému přístupu k objektu, jako třeba „U tří růží“ v Praze, kde byly největší nádrže spouštěny z vrtulníku. „Každý minipivovar musí být šitý na míru potřebám klienta, „říká Hájek a dodává: „projekt může trvat čtyři až pět měsíců, z čehož polovina je výkresová dokumentace a plánování.“ Nyní je 60 procent produkce určeno na český trh, nicméně máme velký zájem tvořit zisky z nárůstu poptávek po zakázkové výrobě pivovarů do celého světa, PACOVSKÉ STROJÍRNY pracují na rozšíření vývozu. A jako důkaz je tu minipivovar, jenž je připraven ke zkušebnímu provozu, dodání proběhlo minulý měsíc a bylo určeno do severní části Polska. Mezi další významné trhy patří evropská část Ruska, Německo a Slovensko, ale firma získala objednávky ze zemí tak vzdálených jako USA, Japonsko, Jižní Korea a na Filipíny. Česká značka je důležitým prvkem při zajišťování této činnosti, říká Hájek: „Je to dobrá reference. České pivo a jeho várenské zařízení je dobře známé a má dobrou image. “ Společnost Safichem získala v srpnu ZVU Potez, mnohem většího výrobce pivovarů a potravinářského zařízení a již netrpělivě vyhlíží zmírnění přetlaku zakázek v závodě Pacov a chce dále celosvětově expandovat. Společnost ZVU se nachází v Hradci Králové na východ od Prahy. ZVU zaměstnává 500 lidí a je významným dodavatelem v potravinářském průmyslu. Ve společnosti Safichem Group představuje obrat okolo 1 mld Kč (€ 37 miliónů). „Je ale poněkud zanedbaná z nedávné minulosti, říká Hájek, že potřebuje více péče než Pacovské strojírny. „V Pacově když vejdete do závodu, cítíte tu energii, že každý ví, co má dělat.“

Zdroj: Financial Times
http://blogs.ft.com/beyond-brics/2014/10/10/czech-micro-brewer-hops-on-to-independent-beer-boom/

Další články

uzbekistan6
8. 5. 2025

UzFood 2025 v Uzbekistánu s řadou příslibů


Číst dále
CHARVAT PS hor poz
1. 5. 2025

Od 1. května se jmenujeme CHARVÁT Pacovské strojírny, a.s.


Číst dále
minipivo2
21. 4. 2025

Festival minipivovarů opět po roce


Číst dále
pharma6
31. 3. 2025

FARMACEUTICKÝ PRŮMYSL je naší excelentní disciplínou


Číst dále
polskopivo2
12. 3. 2025

NAŠE TECHNOLOGIE PRO POLSKÝ PIVOVAR


Číst dále
hr2
26. 2. 2025

PACOVSKÉ STROJÍRNY stále rozšiřují svůj tým


Číst dále

Politika kvality
Výrobní možnosti
Všeobecné nákupní podmínky
Všeobecné prodejní podmínky
Dotační projekty
GDPR - obchodní zástupci
GDPR - webové stránky
Ochrana oznamovatelů
Historie společnosti

Facebook Linkedin Youtube


mapa

CHARVÁT Pacovské strojírny, a.s.
Nádražní 697, 395 01 Pacov, Česká republika

IČO: 15821773
DIČ: CZ15821773

Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku
vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích,
oddíl B, vložka 102, č. 15821773.

Telefon: +420 565 410 111

E-mail: info@pacovske.cz
Faktury: fakturace@pacovske.cz
Servis: +420 601 383 655


© 2005-2025 CHARVÁT Pacovské strojírny, a.s. | Design: webidea.czCookies
    Spravovat Souhlas s cookies
    Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a služeb.
    Nesouhlas nebo zrušení souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité funkce stránek.
    Funkční Vždy aktivní
    Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
    Předvolby
    Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
    Statistické
    Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
    Marketingové
    Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
    Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
    Předvolby
    {title} {title} {title}